29 Ara 2008

BULGURDAN İNOVASYON



İsveç’te bulgur sattıkları aracı bu ürünü nasıl pazarlayacağını bilemeyince, Gaziantepli ortaklar bulgurdan 6 çeşit ürün geliştirdi. Bulgur gibi geleneksel bir gıdanın kahvaltı gevreğini yapan Bulgurium ürünlerini tanıtmak için franchise restoranlar açacak.


Haber. Bahar Öztop, Aralık 2008


Moğol İmparatoru Cengizhan’ın seferlerdeki en kıymetli erzağı, Çin imparatorunun kutsal yiyeceği, 4 bin yıllık bir geçmişe sahip bulgur, cesur Türk girişimcilerinin elinde Avrupa’yı fethetmeye hazırlanıyor. Nasıl mı? Gaziantep’te 20 yılı aşkın bir süredir bulgur üretimi ve ticareti gerçekleştiren iki girişimcinin bulgur inovasyonuyla...
Mehmet Koçak ve Ali İhsan Güzelbey, Anadolu lezzeti bulguru fast food geleneğiyle yoğurarak, dünyaya sevdirmek için 5 yıl önce çalışmalarına başladı. ‘Bulgurium’ markasını yaratan bu girişim serüveni İsveçlilerin talebi ile doğdu. Koçak ve Güzelbey’in ihracat yaptığı İsveçli bir ithalatçı, fast food tüketimine alışkın müşterilerine, bulgur satabilmek için yeniliklere ihtiyaç duyduğunu söyleyince, iki ortağın zihninde bir ışık yandı. Bulguru daha çok tüketilen katma değerli bir ürün haline dönüştürmek için kolları sıvayan girişimciler, 4 yıl boyunca bir yandan ticaretlerine devam etti. Diğer yanda da Ar-Ge çalışmaları ile yeni ürünler geliştirmeye odaklandı. Bu aşamada Gaziantep Üniversitesi öğretim görevlilerinden de projeye destek alındı.




Bulgurium’un kurucuları Mehmet Koçak ve Ali İhsan Güzelbey
Bulgurda devrim
Bulgurium’un pazarlama sorumluluğunu üstlenen Güzelbey, bu süreçte 500 bin YTL’lik yatırım yaptıklarını, sonuç olarak hazır ve pratik olarak tüketilebilecek 6 ürün geliştirdiklerini anlatıyor. Bulgur çerezi, kahvaltılık bulgur gevreği, domatesli bulgur pilavı, domatesli bulgur çorbası, hazır çiğ köfte ve bulgur helvası... Güzelbey, Anadolu’nun pirinç ve makarna ile daha geç tanıştığından bulgurun ayrı bir yeri olduğunu düşünüyor. Türkiye’de ve dünyada bir ilke imza attıklarının altını çizen girişimci, yarattıkları ürünlerin devrim olduğunu, bulgura bakış açısının bu sayede değişeceğine inanıyor. İstanbul CNR Gıda Fuarı’nda hem tüketicilerle, hem de alıcılarla buluştuklarını ve burada gördükleri tepkilerden oldukça memnun olduklarını dile getiriyor Güzelbey. En çok talep gören ürünleri ise hazır çiğ köfte… Bulgur çerezi ve helvası da diğer popüler ürünleri…


Tanıtım için restoran açtılar
İki ortak, ürünlerin pazarlama aşamasında da farklı bir yöntem geliştirmiş. Ürünler, geleneksel bulgur yemeklerinin yanı sıra, yeni çeşitlerin sunulduğu ve 6 yeni çeşit ürünün satışının da yapıldığı Gaziantep’teki Bulgurium Restaurant’ta tanıtılıyor. Güzelbey ve ortağının hedefi Bulgurium olarak yeni nesli bulgura alıştırma, kendi kültürümüzden gelen lezzetleri tüm Türkiye ve dünya ile buluşturma. Bulgurium bu yüzden ihracatı artıracak fikirlere de özel bir önem veriyor. Bulgurium Restaurant’taki yemeklere yurtdışından özellikle de Amerika’dan müşteriler çok ilgi gösteriyorlarmış. Paketli Bulgurium ürünlerini de giderken satın alıyorlarmış.





INFO: 
500 bin YTL
Bulgurium’un 6 ürünü geliştirmek için yaptığı yatırım


Avrupa ve Amerika hedef pazarlar
Bulgurium’un diğer kurucu ortağı Mehmet Koçak, en önemli tanıtım kanallarından biri olarak gördükleri restoran için franchising vereceklerini, hatta şimdiden İstanbul ve İzmit’ten buna talep olduğunu söylüyor. Bayilik ve distribütörlük için de çalışmalarını sürdüren firma yurt içinde ve dışında ürünlerine en az onlar kadar inanan iş ortakları arıyor. Hazır ürün pazarının çok gelişmiş olduğu Avrupa’da rağbet gören Bulgurium ürünleri için ilk bayilik anlaşması Fransa’da verilecek. Avrupa’dan sonraki hedef pazarlar ise Amerika ve Ortadoğu…
İki ortak bu pazarlara girebilmek ve bulguru tanıtabilmek için yoğun bir pazar araştırması yapmışlar. İlk defa geliştirilen ürünler olduğundan perakendede rahatlıkla yer bulabileceklerini düşünüyorlar ama bu yeni ürünlerin tanınması ve benimsenmesinin kolay olmadığının farkındalar.


Bulgur helvası mı dediniz?


Koçak ve Güzelbey’in uzun çalışmalar sonucu geliştirdikleri bulgur ürünleri gerçekten ilginç... Cipse rakip olmak için yola çıkan bulgur çerezi, sabah kahvaltıları için mısır yerine bulgur gevreği… 10 dakikada hazırlanabilen çiğ köfte, çalışan kadınların geleneksel lezzetlerin damak tadını korumalarına yardım edecek domatesli bulgur ve domatesli bulgur çorbası. Ürün yelpazesinin tatlısı ise, ince bulgur, toz şeker, peynir altı suyu tozu, süt tozu, çekilmiş antep fıstığından yapılan bulgur helvası. Toz karışımın içine su ya da süt ilave edilerek hazırlanıyor.  Üstelik kalori hesabı da ihmal edilmemiş. Bir porsiyon bulgur helvası sadece 185 kilokalori. Ali İhsan Güzelbey, ilk bakışta yadırganabileceğini ancak bu ürünleri deneyenlerin çok farklı bir lezzetle karşılaşacaklarını söylüyor.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Global 500 Türk - İkinci Araştırma

Küresel şirketler, rekabetçi baskılar karşısında esnek olabilecek yöneticilere, her zamankinden daha çok ihtiyaç duyuyor. Bu da Türk yönetic...