Geçen yıl 130 milyon dolarlık yatırımla turizm sektörüne hızlı bir giriş yapan Aktay Turizm, bir yıl geçmeden ikinci yatırıma start verdi. Yeni yatırım miktarı 100 milyon dolar. Hedef İstanbul’un turizm konseptini değiştirmek.
HABER: BAHAR ÖZTOP
TURKISHTIME-AĞUSTOS 2008
Sektörde yeni olmasına rağmen sağlam adımlarla ilerleyen Aktay Turizm, otel girişimleriyle sektörün en dikkat çekici yatırımcıları arasında yer aldı. Geçtiğimiz yıl Mayıs ayında Antalya Belek’te hizmete giren ve pek çok ilke imza attıkları Ela Quality Resort Hotel yatırımıyla sektörde kendine iyi bir yer edinen Aktay Turizm, ikinci yatırım kararını aldı bile... İstanbul’da yaklaşık 100 milyon dolara mal olması hesaplanan bir otel yatırımı yapacak olan Aktay Turizm, alanında bir ilki gerçekleştirme hedefinde.
Aktay Turizm’in Genel Koordinatörü ve Ela Quality Resort Hotel’in CEO’su Vadi Karatopraklı, İstanbul’un Avrupa Kültür Başkenti olacağı 2010 yılında hayata geçirmeyi planladıkları otel projesinin, ekibi çok heyecanlandırdığını anlatıyor.
Bu proje, sıradan bir otel yatırımıyla sınırlı değil. İstanbul’a gelecek turistlere konaklamanın yanı sıra, kentin tarihi ve kültürel yerlerini uzman rehberler eşliğinde gezme imkânı da yaratılacak olması, otel konseptinin en ilgi çekici yanı.
Genel Koordinatör Karatopraklı, Türkiye’de bir ilk olacak bu projenin bir öngörünün yanı sıra, gözlemlerle de geliştiğini belirterek, “İstanbul çok büyük tarihe ve zenginliğe sahip bir dünya kenti... Kenti ziyaret eden yerli ve yabancı turistlerin konaklamalarında problem yaşamadığını, ancak şehrin ulaşımında sıkıntı yaşadığını görüyoruz. Bu nedenle, İstanbul’un güzelliklerini yerli ve yabancı konuklarımızın ayağına getirebileceğimizi düşündük. Onları hiç yormadan her ayrıntıyı düşünerek bir program hazırlayacağız. Kente ayak basmadan otel tarafından hazırlanacak program ile ne zaman nereyi ziyaret edeceklerini bilecekler. Bu programlar o kadar detaylı ve güzel olacak ki, misafirlerimiz kendilerini bu paketi almaya mecbur hissedecekler.” diyor.
İstanbul’a gelecek turistlere konaklamanın yanı sıra, kentin tarihi ve kültürel yerlerini uzman rehberler eşliğinde gezme imkânı da yaratılacak olması, otel konseptinin en ilgi çekici yanı.
Lüks’te uzman
Karatopraklı, minimum 150 oda kapasitesine sahip olacak otelde, tarihi bir atmosfer yaratılarak Bizans'tan günümüze İstanbul'un sahip olduğu zenginliklerden izler de yansıtılacağını söylüyor. Ela Quality Resort Hotel ile çok sağlam bir temel oluşturduklarını da belirten Karatopraklı, “Uzmanlık alanımız lüks, Türkiye'ye gelen turist profilini değiştirme yolunda yeni otelimiz yüzde yüz kalite hedefiyle butik tarzda ve pahalı olacak" şeklinde konuşuyor. İstanbul’da, ulaşım açısından merkezi olan bir yerde bina giydirme yöntemiyle faaliyete geçmesi düşünülen otelde, yılda ortalama 25 bin kişinin kalması planlanıyor. Fiyatların gelince… Gecelik konaklamanın minimum 400 dolar, tur dahil bir paketin ise 7 bin dolar civarında olacağını söylüyor Karatopraklı.
‘Zengin müşteri profilini çekeceğiz’
Alınan bu kararla, Aktay Turizm’in resort otelcilik alanında gelişmeye devam edeceğine değinen Karatopraklı, bu projenin Türk turizmine büyük katkıları olacağını savunuyor: “Sadece bu projeyle sınırlı kalmayacağız. Yaratıcı ekibimizle sürekli beyin fırtınası yaparak yeni projeler için çalışıyoruz, dünyadaki trendleri takip ediyoruz. Sunacağımız ürünler çok kaliteli ve iddialı olacağından, zaten direkt zengin turistin isteklerine yönelik hazırlanacağından bu müşteri profilini çekeceğimize inanıyoruz.”
Ela Quality Resort’da ağırlanan misafirlerin hedeflenen profille örtüştüğüne de değinen Karatopraklı, “Bu konuda çok şanslıyız. Adımızın içindeki Quality (kalite) kelimesine uygun hareket ediyoruz ve kaliteyi arayan müşteri bize geliyor. Bu anlamda müşteri profilini değiştirmek gibi bir çabamız yok. Aksine onlarda bağlılık yaratmak gibi bir isteğimiz var. Ayrıca misafir milliyeti oranlarını dağıtmak istiyoruz.” şeklinde konuşuyor. Karatopraklı, Ela Quality Resort Hotel’de bu yıl içinde 30 bin konuğu ağırlayacakları, bu rakamı önümüzdeki yıl yüzde 20 oranında artırmayı hedefledikleri bilgisini veriyor.
Vadi Karatopraklı
Aktay Turizm Genel Koordinatörü:
“En etkili pazarlama stratejilerinden birisi de kulaktan kulağa pazarlamadır. Biz buna inandığımız için Ela’dan giden her konuğun bize kat ve kat artarak döneceğine inanıyoruz. Yapılan araştırmalara göre müşteri memnuniyeti yüzde 95. Çalışmalarımız, bu oranı yüzde 98’e yükseltmek için titizlikle sürüyor”
‘Sektörün sorunu altyapı yetersizliği’
Türk turizm sektörüne ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Vadi Karatopraklı, Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından yapılan çalışmaları faydalı bulduklarını özellikle reklam kampanyalarının etkili olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Ancak bu konuda her turizmcinin bir şeyler yapması gerekir. Biz kendi adımıza bu sene yurtdışında ve yurtiçinde çalıştığımız acentelerle birlikte bir çok faaliyetlerde bulunduk ve bulunmaya devam ediyoruz. Hatta işi sadece yurtdışındaki ilişkileri geliştirmek olan arkadaşlarımız var. Onlar sürekli irtibatlar kurarak, oralarda birebir sıcak ziyaretler gerçekleştiriyorlar ve organizasyonlar yapıyorlar. Bunun elbette bize maliyeti yüksek ama doğru bir yol olduğu kesin. Bu konuda ciddi anlamda harcama yapıyoruz. Tanıtımlar uzun vadeli ve uzun soluklu olmalıdır.”
Türkiye’de yeteri kadar otel yatırımı olduğunu, ancak sektörün en büyük sorunlarından birinin altyapı yetersizliği olduğuna dikkat çeken Genel Koordinatör Karatopraklı, öncelikle bunun çözülmesinin gerekliliğine vurgu yapıyor. Karatopraklı, Ela Quality Resort’un bulunduğu Belek bölgesinde oteller dışında hiçbir şey olmadığından da örnek vererek, turizm yatırımlarının sadece otel olarak düşünülmemesi gerektiğinin altını çiziyor. Karatopraklı’ya göre yatırımların, çevre geliştirme, alternatif gezi alanı ve alışveriş merkezleri yaratma alanlarına da kayması şart. Çünkü, otel misafirinin yürüyerek gidip keyifle dolaşacağı, oturup kahvesini içeceği, alışveriş yapacağı yerlerin ve restoranların alternatifi çok kısıtlı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder